Bortglömd... Igen

Jag har haft en jättebra dag idag. Jag har varit jätteglad och.. Allt har känts bra, haha ^^
Det började med att jag kom till skolan halv åtta och satte mig och lyssnade på Aiba samtidigt som jag läste en bok som blev jättespänannde, haha. Sen kom Sanna och vi lyssnade på aiba tillsammans. Vi upptäckte att han pratade om mj men något mer vet jag inte, haha.
På engelskan så fick vi börja med att göra en övning med att prata om bilder i grupper/par och jag var med Sanna och sedan fick vi disskutera lite frågor, svårt att förklara. Det gick bra, iallafall när inte våran lärare lyssnade, haha.
Efter det skrev vi på våra texter och jag skrev och Silver. Det var svårt att rymma allt jag ville säga på ett afyra men det verkar lösa sig.

Vi hade hemkunskap på rasten och den försämrade min dag lite, haha. Vi skulle åka till Mio-möbler för att "köpa" saker till våra lägenheter som vi "köpt" för att "flytta hemifrån". Våran lärare sa att vi antingen skulle ta buss 830 eller 835 från haninge centrum så sanna och jag gick det såklart och var där i tid. Problemet var bar att ingen annan var där. Vi letade runt alla busshållplatser och hittade den vi skulle åka från men ingen var där och ingen kom. Bussen kom sen men vi kunde inte gå på för vi hade inga busskort.
När vi förstått att de redan åkt så gick vi tillbaka till skolan och knackade på i receptionen. De ringde till Ingalill (hemkunskapslärare) och hon undrade vilka som saknades. Det är inte förstå gången någon glömmer mig och sanna och det är deffinitivt inte kul.. Iallafall, vi fick pengar för att köpa en åkremsa och sen fick vi ta en annan buss och åka själva till mio där våran lärare och resten av klassen var. Alla i min klass förutom jag och sanna och två till har busskort och dem brukar åka med sina kompisar. Alla som brukar åka buss vet att 830 går från handenterminalen också, så alla gick på där istället, inklusive våran lärare.. Ja, jättelyckat, jag vet! Historien slutade iallafall bra men jag hatar att bli bortglömd, haha.

Jag ska iväg till stallet om en liten stund nu och jag bloggar inte förrens jag kommer hem igen ^^ Nu ska jag gå och byta om och sedan ska jag lämna vinterjackan hemma, det är nämligen 13+ grader i skuggan, haha :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0