En riktigt lugn stalldag

När jag kom till stallet idag så såg jag att Madde var uppskriven på Curt. Först var jag glad över att slippa leda Trixa men sedan kom jag på att det var hoppning idag och då är det inte så kul att leda Curt. Förra gången han gick med på hoppnigen i den här gruppen åkte ryttaren av bara för att han stack och jag kände att jag inte skulle klara att båda springa, hoppa, hålla koll på ungen och bromsa så att han inte stack samtidigt så jag sa faktiskt att jag inte ville leda. Det var en tjej som praoade där idag så hon kunde leda. Om inte hon kunnat det skulle jag ledit såklart, men det var skönt att slippa. När jag kom in i ridhuset efter lektionen mötte jag Madde med rödgråtna ögon, hon hade alltså åkt av iallafall :( Jag är glad att jag inte ledde iallafall och jag hoppas att hon vågar rida nästa vecka.



Silver var en liten goding idag också men i början var hon en aning irriterad, haha ^^ Hon hade iallafall haft täcke på sig så hon var bara lerig på benen. Hon gick på den lektionen jag skulle ha ledit på men innan dess han jag pyssla och fixa med henne och när de hade gått ut hann jag borsta hennes grimma och tvätta hennes spilta, sen fick jag göra iordning Trixa till lektionen efter.

Kommentarer
Postat av: Louise

naww, va söt bild på curt :D♥

2010-04-23 @ 16:53:49
URL: http://typlouiise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0