Frimärken

En sak som jag inte tror att många av er vet är att jag samlar på frimärken. Jag började redan när jag var liten då jag fick ta över min mammas gamla samling. Ibörjan så sorterade jag flitit och köpte fler böcker och frimärken, men sedan några år tillbaka så har samlingen bara legat och samlat damm i ett av mina skåp. Idag slog det mig att den låg där och jag bestämde mig för att damma av den så nu har jag ägnat ungefär en timma åt att sortera. Jag har tre böcker, men de är fulla så just nu sorterar jag i små kuvert. Alla länder har ett varsitt då, men det händer fortfarande att det kommer upp nya länder och jag har en hel hög som bara består av tecken och inget land-namn på, så en del har jag inte en aning om var de kommer ifrån.


Det är mer än man tror ^^


Mina favorit frimärken är alla med djurbilder ^^

Många tycker nog att det låter tråkigt med att samla på frimärken och jag ska inte ljuga och säga att jag tycker det är så speciellt roligt, men det är.. Det går inte riktigt att förklara, men det är liksom.. Rogivande och så himla stilla. Sitta där, ta upp frimärke efter frimärke, förska ta reda på var ifrån dem kommer och sedan lägga dem tillsammans med andra frimärken från samma land. När det står saker på ett frimärke och man försöker lista ut om det är landet det står på eller om det är en stad eller bara något ord. Jag har hittat så många frimärken från läder jag inte ens visste fanns, och det r ganska intressant ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0