Söta Silver Drömmen

När jag kom till stallet såg jag att jag var uppskriven på en av hästarna, Mistel. Jag började göra iordning henne och det tog 40 minuter med rotborsten för att få henne ren. Efter en stund kom ryttaren som skulle ha Silver och frågade om vi kunde byta och jag sa såklart ja ^^
Vi jobbade med skänkelvikningar på volter idag och får jag säga det så tycker jag att det gick bra idag ^^ Vi red mycket på volter, inte bara med skänkelvikningar, och hon gick i form mycket och så. Skänkelvikningarna i skritten gick också bra och de i traven gick okej :) När vi skulle flytta i höger varv tyckte hon att det var extremt jobbigt och började.. bocka, haha. Det är svårt att beskriva vad hon gör, det känns som att hon galopperar på stället väldigt vågigt, men det är nog en sorts blandning av bock och galopp.
Jag är nöjd med lektionen även om det förmodligen skulle ha kunnat gå bättre, haha. Silver var världens underbaraste idag också även om hon brunstar och därför blir lite.. Känslig ibland, haha ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0