Sötaste Silver

Jag hade en bra dag i stallet idag. Fanny var inte där men Amanda var det istället så ensam var jag inte ^^ När jag kom såg jag att Silver bara skull gå en lektion och jag borstade henne tills ryttaren kom och sedan fixade jag hennes strykkappor och satte på dem. När de hade gått ut i ridhuset tvättade jag spiltan och borstade rent grimman innan ryttarna till nästa grupp kom och jag hjälpte dem. Jag stod inne på ridbanan under lektionen för de skulle hoppa så jag fick ställa ut konor och leka infångare. Efter lektionen hjälpte jag Lillea att ta in diam och sedan gjorde jag iordning Silver till proa på. Jag hjälpte ryttaren upp och fixade stigläder och sedan fick jag leda Daim.
Efter att vi ätit smörjde vi och fixade vojlockarna och sedan gick vi ut till hästarna. Jag pysslade med Silver och lite andra saker som behövdes göras tills klockan fem då vi fodrade och åkte hem. En helt lyckad dag ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0