Inte världens bästa dag

Jag är hemma från skolan nu och jag kan inte påstå att det var en bra dag.
Bilden flöt på precis som den skulle och jag blev klar med en av uppgifterna även om jag fick vänta jättelänge på hjälp, som vanligt. Många lärare har en förmåga av att ignorera att jag räcker upp handen bara för att jag är lugn och tyst och varken slåss eller skriker.
Biologin gick också bra och vi fortsatte jobba med arv och sådant, idag med Celler. Vi svarade på lite frågor också och jag blev nästan klar ^^

På tekniken därimot gick det inte bra. Först hade vi en stor diskusion om vi skulle ha den uppgiften vi fått eller inte för vi gör nämligen nästan exakt samma sak i hemkunskapen och bilden så ingen i klassen hade lust att göra samma saker igen. Läraren bestämde dock att vi ska göra den här uppgiften iallafall bara för att våran hemkunskapslärare gjorde fel som gav den till oss eftersom den inte är hemkunskap men vadfan (förlåt för att jag svär lite), nu har vi ju redan gjort den!
Vi skulle rita en skiss på en lägenhet iallafall i skalan 1:50 och lägenheten skulle vara på 50 kvadratmeter. Man fick inte bara göra den helt rektangulär om man ville ha mer än g så jag satt och försökte kommer på hur jag skulle få den att bli just 50 m2. Jag frågade hur jag skulle räkna och jag tyckte inte att hon sa rätt men jag gjorde iallafall som hon sa men lägenheten blev verkligen jätteliten och det var nästan omöjligt att få rätt. Jag frågade om hjälp igen och hon ignorerade mig en lång stund innan hon kom och sa att hon inte visste vad man skulle göra och att hon skulle fråga en mattelärare till nästa vecka. Alltså var hela lektionen helt onödig. Jag blir så himla trött på att ignorera och jag är så himla trött på att ha lärare som inte vet vad de håller på med!


Bild


Biologi

 <-->
Lunch, gissa vad jag valde, haha


Haha xD


Nu är det vår ^^

Bilderna är tagna med min mobilkamera så det är därför de är så suddiga och har så dålig kvalité ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0