Världens bästa dag

Idag har jag haft den absolut bästa dagen på veckan! :)
Vi fick tillbaka våra No-prov och medans läraren delade ut dem satt jag och rabblade "Snälla inte omprov" om och om igen i huvudet, haha. Omprovet skulle nämligen vara veckan efter påsklovet och jag kände att jag inte orkade sitta och plugga på ett till lov. Anledningen till att jag var så orolig var för att det var så många saker på provet jag inte kunde. När jag fick tillbaka provet stod det mvg på det :o Jag blev jätteförvånad men jätteglad! Jag hade 44/46 poäng och fel på en uppgift värld två poäng. Stennöjd ^^ Matteprovet idag gick därimot inte så speciellt bra och hur min slutuppgift i so blev vet jag inte riktigt.

Stallet var också toppen idag. Vi fick sluta när vi var klara med so-uppsattsen så jag kom till stallet vid kvart i fyra. Silver var helt insmord i lera men hon skulle inte gå på lektion förrens vid sex-tiden så jag hann göra henne finast ^^ Först använde jag nog rotborsten i 45 minuter för att få bort leran (jag använder inte piggborste på henne) och sedan så borstade jag rent hennes ansikte, man och svans. Näsborrarna och ögonen torkade jag också och självklart så kratsade jag hovarna ^^ Jag hann även ryckta henne en lång stund innan vi fodrade och sedan så tvättade jag alla spiltväggar och vattenkoppen och krubban och så.
Madde red inte idag för hon hade opererat halsmandlarna så hon var bara där och kollade på. Fanny var där och sprang med på lektionen så vi satt på lektaren och kollade en stund.
Jag fick ett påskägg av Madde också! Fullt med godis och en liten porslinsfigur ^^ Fanny fick en servett också och jag fick ett armband, haha. Det hade vi kul åt en stund ^^
Vi åkte iallafall hem straxt innan sju och nu ser jag fram emot en kväll fri från läxor.


Mitt påskägg ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0