Världens bästa Silver

Jag red Silver halv ett idag. Jag satt upp ute på stallplanen och red ut en sväng innan för prova på-ridningsgruppen var lite sen och jag skulle ha ridhuset efter dom. Silver var jättelugn för att vara ute utan några andra hästar men hon kollade på allt, haha ^^
När jag kom in i ridhuset behövde jag inte skritta fram eftersom jag redan gjort det så jag kunde börja jobba på direkten. Både jag och Silver fick verkligen slita på lektionen, haha. Vi red lite bågar, volter och skänkelvikningar på fyrkantsspåret. Vi ökade och minskade volterna mycket och det gick jättebra i vänster varv men i höger varv tyckte Silver att det var jättejobbigt att gå på en liten volt så hon började stegra och bocka, haha. Efter ett tag gick det bra i det varvet också iallafall, men det gick självklart bättre i andra varvet. Hon gick i form väldigt mycket och det kändes såklart kul. Hon var ganska seg men ändå pigg, haha. Det gick iallafall bra på lektionen och vi fick träna på saker som vi behövde på. Det var jättekul och nyttigt ^^
Hon var helt blöt av svett efter lektionen på hela halsen, ryggen, magen och öronen så jag fick svampa av henne. Det är tur att det inte är kallt idag för då skulle hon ha frysit.



Jag hann smörja men inte lika noga som vanligt så jag får göra det extra noga nästa vecka. Jag hann pyssla med henne som jag skulle också och tvätta hennes spilta ^^ Vi fodrade straxt innan fem efter att vi mockat paddocken som fungerat som hage. Vi fick också släpa dressyr staket men de blåste ner hela tiden, haha ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0