Äntligen, äntligen, äntligen hemma

Nu är jag hemma igen och jag har haft det hemskt. Till att börja med var det inte 1,3 mil dit, närmare två skulle jag tro. Jag och sanna valde att gå i sista gruppen (det gick lärare längst fram, i mitten och längst bak) och det var ett misstag. Vi hade två lärare där och självklart hade ingen av dem gått förut så vi gick fel, fel, fel, fel och fel. På ett ställe lyckades vi tillochmed gå runt i en cirkel så att vi kom ur skogen på samma ställe som vi gick in och redan på rudan råkade vi gå åt helt fel håll. Det var inte kul med tanke på våra stora packningar (självklart fick lärarna sin packning skjutsad). Vi kom inte fram förrens efter fem timmar, FEM timmar! Då hade de andra redan satt upp sina tält och ätit, men inte vi, nejdå. Så vi lagade mat, satte upp våra tält och sedan var dagen över, dags att sova. Lärarna sov såklart i en stuga meddans vi fick ligga där i en knögglig nerförsbacke och frysa oss halvt till döds. Stället hette "Paradiset" och det kan ändast varit ett paradis för mycket, det var äckligt mycket av dem! Satte man sig ner var byxorna genast fulla av svarta prickar och de satte sig överallt, en massa i håret och usch, jag tror aldrig jag sett så mycket mygg förutom och jag hoppas jag slipper göra det igen. Dessutom kunde man inte sova för några var uppe hela natten och skrek (högt också, blä) och började väcka folk innan fem imorse, så då var det bara att gå upp. Packade ihop tältet och sedan var det bara att gå hem. Vi skulel åka buss men de hade ju inte hyrt någon så vi skulle tränga in oss hundra elever på en halt vanlig buss, det gick ju verkligen bra.
Nu är jag iallafall hemma och jag kan knappt gå för mina fötter och min gör så ont och jag har så ont i axlarna att om någon rör mig där kommer jag skrika till av smärta. Eftersom vi gick fel så mycket fick vi gå mycket mer än vi skulle, alltså mycket mer än två mil och vi fick nästan inga pauser. Bara några stycken som var på max två minuter. Jag tycker att det var riktigt dåligt organiserat av skolan och usch, kommer det en sådan dag till så sjukanmäler jag mig!


Packning


Matlagning


Frida päronansikte. Trött, sliten och.. Galen, hahah



Kommentarer
Postat av: jennie

fin blogg



besök och kommentera min blogg

2010-08-27 @ 16:52:00
URL: http://smulaaaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0