Första skoldagen

Dagen började med en kort mentorsträff där jag inte minns att vi gjorde något och sedan var det dags för No. Första halvan av lektionen (som var mellan 9.15-11.15) så pratade vi mest, gick igenom vad vi ska göra under året och lite sånt. Vi har fått en ny lärare som vi inte haft förut så det här blir intressant. Andra halvan av lektionen fick vi ge oss ut i skogen för att fånga insekter. Lätt var det inte, självklart hittar man ingen när man letar, haha. Lyckades snabbt hitta en litet kryp men halva klassen kom springande med sina muggar så den hann rymma, haha. Efter en lång stund till hittade jag iallafall en skalbagge på ett träd som nu ligger i en plastmugg i no-salen. Nästa no-lektion ska vi arbeta om dem och så.
Efter lunchen hade vi matte och vi fick reda på att de gjort om systemet så att vi har prov varannan vecka, roligt! Vi började iallafall jobba på och jag har ett halvt tal kvar av dem jag skulle göra idag. När matten (äntligen) var slut var det (tyvärr) dags för spanska med den nya läraren. Vi var två klasser och höll till i demokraten för att få plats. Det vi gjorde var att skriva ett brev och hmm.. Det gick väl inte bäst för mig men jag är nästan klar. Har lite problem med hur jag ska uttrycka mig, haha.
Dagens sista lektion var So och det enda vi gjorde var att berätta vad vi gjort och få se vad vi ska göra iår. Vi fick också reda på att det enda vi ska göra i Svenska är nationella prov så nu har jag många svenskalektioner att se fram emot! Vi slutade halv fyra istället för fem över, riktigt skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0