Första tisdagen: Avklarad

Nu är jag äntligen äntligen äntligen äntligen hemma från skolan. Snacka om att dagen har varit lång, äckligt lång. Den började iallafall med matte och själklart hann jag inte med det jag skulle. Allt snack om olika namn gör mig förvirrad, haha. Efter det var det svenska och då gjorde vi typ ett nationellt prov som läraren bara kastade sen, utan att kolla på. Det var inte direkt svårt men sjukt konstigt.
Vi hade engelska efter lunchen och där fick vi skriva en speciell berättelse i små grupper som vi sedan läste upp. Historien blev väl lite sådär lagom kul men ja, sen när blir sådant kul? Gymnastik hade vi sen och det var bara att gå ut i skogen igen. Vi skulle värma upp med att jogga 1,6 km (som att jag orkar det) och sedan lekte vi. Vi körde flaggen men ute så det blev jättekonstigt. Man kunde inte springa för det var uppförsbackar/nerförsbackar över hela planen, snår, träd och högt gräs. Himla många ramlade, jättekul.
Nu var det (smart nog) dags för svenska igen i en halvtimma och det enda vi gjorde var att läsa ett häfte (åh älskade häften) och lösa ett korsord. Vi fick dessutom sluta lite tidigare så man hann inte göra så mycket.
Här slutade halva klassen medans vi andra var tvugna att vara kvar för att ha spanska. Vi fortsatte med det vi gjorde igår, skriva brev, och gud vilket kaos det var. Alla skrek, sprang runt och usch, jag som redan var trött. Klockan fem var iallafall lektionen äntligen (äntligen äntligen!) slut och jag fick äntligen (äntligen äntligen äntligen!) komma hem. Nu tänker jag sitta och slappa här framför datorn och inte röra någonting som hör med skolan att göra.


Haha, snacka om att jag inte har många skolbilder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0