Småland/Öland

Nu är vi hemma igen! Vi har haft det bra och det känns som vi varit borta jättelänge även fast det bara är från åtta igår morse tills.. Ja, nu. Vi startade iallafall med att sätta oss i bilen och började åka ner i landet. Vi stannade på lite stället, tex. På fyrudden men där fanns det ingen fyr, haha. Vi åt där också, grillad kyckling med bröd ^^ Efter det åkte vi vidare och jag har inte så mycket mer att säga förutom att vi tog oss in i Småland och först åkte till Vimmerby, inget roligt ställe. Vi åkte lite fler vägar som inte var kul innan vi äntligen kom till ett fint ställe.
Vi åt på någon kinarestaurang innan vi åkte nio mil till kalmar för att leta hotell, vi hade nämligen inte förbokat eller ens tagit reda på något. Vi fick sista rummet på hotellet Rasta (och det var inte första hotellet vi var på) klockan åtta på kvällen och det är ett hotell jag rekommenderar! Fina, stora rum, inte dyrt och bra frukost. Iallafall, vi åkte till Kalmar slott där på kvällen och det var riktigt fint ^^

När vi vaknade imorse så började vi våran resa till Öland såfort vi ätit frukost. Ölandsbron var lång men jag trodde faktiskt att den skulle vara längre, inte ta slut på fem minuter. Själva öland var fint, det såg ut som Gotland lite, platt, mycket sten, kust och får ^^ Vi åkte ut till en fyr där det var riktigt fint och gick runt lite och sedan började bi resan hem. Vi stannade och åt lunch vid hotellet och sedan lämnade vi Kalmar bakom oss och begav oss uppåt i landet. Vi besökte Kosta Boda en snabbis innan vi åkte vidare och sedan kom vi till något fik där vi stannade. Det blev fler stopp på vägen hem eftersom det var så himla långt och middag åt vi på en restaurang i Gränna och sedan köpte vi lite polkagrisar och lämnade Småland bakom oss. Och ja, nu sitter jag här, efter en riktigt lång bilresa. Sedan igår har vi åkt 130 mil och det känns, haha. Imorse stannade vi iallafall och köpte en kudde till mig (jag var så trött och våran bil var osovbar). Jag sov inte men det blev iallafall skönt, haha ^^

Jag önskar att jag kunde visa er alla bilder jag tagit men tyvärr går ju inte det eftersom det här inte är min dator, men ni ska veta att det var fint ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0