Bäst och söt

Nu är jag hemma från stallet och hmm.. Jag har inte så mycket att säga. Skötte om sötaste och bästaste Silver och fixade hennes utrustning som vanligt och vi har fotat lite hästar i hagen igen, som vanligt. Grupperna red barbacka idag och Linnea hade Chip. Jag kunde sitta på läktaren hela tiden och bara kolla. Hon har blivit så himla duktig! ^^ Till prova på var det nio hästar som skulle göras iordning och jag och Linnea tog Servus, men hon behövde knappt mig. Jag ledde inte på prova på utan var med Silverflickan istället. När hästarna gått ut åt vi lunch och sedan.. Smörjde vi, haha. När vi stod och fotade hästarna upptäckte vi att Bandit hade ett äckligt sår under ena ögat och det satt en massa flugor nergrävda där så vi fick säga till en som jobbar där. De hade ingen flughuva men de satte på lite hästsalva. Vi (jag, amanda och fanny) fick även tvätta rent Amigos skavsår. Han var så himla snäll, även fast vi tvättade med tvål (en speciell såklart) så stod han helt still.
Nu kommer lite bilder, men de flesta är väldigt oskarpa ^^






Jag har ingen aning om vad som hände här, men bilden blev iallafall.. Lila, haha
















Här ser ni. Allt det svarta är flugor



Sån där lek med gissa-hur-många-fingrar-jag-håller-upp


Amanda har "ridlektion"












Den här bilden ser sjukt kul ut men Fanny är så tråkig att jag måste täcka över hennes ansikte och det förstör det roliga, haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0