Äntligen har vi fått brev!

Nu är jag hemma från skolan! Vi hade ingen no och slutade innan lunch, dock visste vi inte det och gick inte förrän efter lunch, haha.
Vi hade engelska på morgonen och det första vi fick veta var att vi hade fått svar från våra finska brevvänner! Spännande, såklart, eftersom de finska lärarna skulle passa ihop våra brev med någon i deras klasser. Jag fick en kille vid namn Niko som brevvän, han går i en nia i finland då. Han berättade att det har varit en omröstning och hans skola är den fulaste byggnaden i hela staden (eller nått), haha. Iallafall, jag minns inte vilken hårfärg han har (haha, sånt minns jag aldrig) men han hade blåa ögon iaf. Hmm.. Han berättade något om sin stad, jag tror den var lika stor som uppsala, och lite annat sånt, men sedan kom det som gjorde att vi blev ihop parade. Han går på Aikido och taido och är intresserad av japansk kultur, haha. Han visste inte vilka Arashi var (fast han tyckte att han borde veta det, och det skulle han också (enligt honom) om han inte var så ointresserad på musik) och googlade på dem. Sedan lyssnade han på lite låtar och sa att dem var bra, haha ^^ Gissa om jag blev glad, haha.
Sedan frågade han lite saker om ridning och så, också kul ^^ Han hade också läst svenska och skrev lite. Jag tycker han var jätteduktig även om det var lite fel här och där, haha.
Han var också natur intresserad och det är ju jag också, haha :)
Jag längtar tills vi får skriva svar på breven, men tyvärr får vi inte det förrän nästa år, haha.

Resten av engelskalektionen kollade vi på film. Vi fick se Avatar och jag har sett den en gång förut. Jag tycker inte att det är en skitbra film, iallafall inte andra gången man ser den, och jag förstörde för sanna genom att kommentera så mycket, hehe. Som tur är har hon redan sett den en gång så det var ingen kris ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0