Dagen innan julafton är speciell

Dagen innan julafton är en av mina favoritdagar på året. Det är först idag som stämningen kommer smygande och man blir så förväntansfull inför imorgon. Inte på julklappar, nej, utan på den där känslan man får.
I min familj har vi som tradition att vi tar in granen, klär den och pyntar hela huset dagen innan. Inte tidigare (och verkligen inte senare!). Just nu har vi inte alls något julpynt uppe, bara adventsljusstakarna, men det kommer snart ändras. Då kommer vi springa runt och försöka bestämam vilken duk som ska ligga var, vilken tomte som ska stå där och hur granen ska stå för att vara allra finast.
På kvällen, när huset är såfär juligt och granen lyser, så är det dags för en sista lite tradition. En skinkmacka. Det har alltid varit så. På kvällen innan julafton tar man fram julskinkan och julbrödet och tar en macka. Det är så himla mysigt, haha ^^



Idag blir det dock lite förändringar. Jag ska till stallet på förmiddagen (vet inte riktigt när jag kommer hem igen) för att titta på tävlingarna. De borde inte hålla på så länge så när jag kommer hem ska jag kasta mig på pyntningen. Vi får se om jag hinner med lite uppdatering imellan!
Annars så får ni ha en bra dagen innan dag ^^

Kommentarer
Postat av: Fanny

Min familj pyntar huset också dagen innan julafton :)

2010-12-23 @ 12:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0