Jag har precis kommit hem från att ha ridit min lilla silver dröm

Vi åkte, som jag berättade imorse, till lillhästen i stav för att köpa chaps till mig. Efter lite provande kom vi därifrån med ett par vinterridskor och ett par chaps. Satte på mig dem på direkten (tyvärr kom jag ihåg att ta bort lapparna, haha) och åkte sedan till stallet. Kom dit vid ett och började att tvätta hos Silver och göra rent hennes grimma och benskydd medans hon var i hagen. Sedan fodrade jag betfor till alla hästar/ponnys, hjälpte till att ta in fjordingarna och häststona från hagen. Sedan släppte vi in ponnysarna och snacka om att de är kaosade, haha. Nanook och dionne sprang runt och hade kul, hälften av de andra gick in fel och samtidigt gick Silver och Aqua runt i stallgången som yra höns. Nåja, efter ett tag var alla på sin plats och det var dags att släppa in de stora hästarna. Jag tog marcos eftersom han står i ponnystallet och måste gå igenom häststallet. han går själv och man följer bara efter, men han är lite virrig och gick in till moonlight som var den enda hästen som inte var i stallet (hon blev riden, har ju varit halt så hon blir igångsatt). Det såg jättekul ut, haha. Han är ju rätt stor och moonlight är bara en liten b-ponny.
Jag började pyssla med Silver när hon kom in och sedan så gjorde jag henne klar för att rida. På vägen ut till ridhuset träffade vi på en traktor som höll på att ploga. Silver tyckte att den var jätteläskig men gick snällt förbi iallafall.
Jag och Silver var ensamma i ridhuset (bortsätt från lotta som satt på läktaren) och jag fick rida självständigt. Lotta kom med tips och sådant medans jag red och lite sånt.
Ridpasset gick.. Sådär. Stundtals gick det nästan jättebra, stundtals gick det inte alls lika bra, haha. Eftersom jag red självständigt försökte jag komma på nya övningar och komma ihåg att byta varv och så, inte lika lätt som det låter. Jag red volter och serpentiner, olika ridvägar och i olika gångarter. Red i ungefär en timma och det kändes både kort och långt, haha.
Hmm.. vet inte riktigt vad jag ska säga. Mitten/slutet gick bäst när hon kom ner i den där djupare formen och arbetade mer men början gick inte lika bra. Hon var ju ensam i ridhuset också, vilket hon inte är jättevan vid, men det märktes knappt.
Efter ridpasset tog jag in henne igen (och nu var traktorn helt oläskig, haha) och fixade med henne. Borstade lite överdrivet noga och stod och myste en lång stund. När jag lyckades slita mig var klockan halv fem och jag fick släcka stallen och gå därifrån, Lotta hade låtit det vara tänt för min skull.
Jag hade en liten pratstund med Lotta innan jag åkte hem om lite saker som ni ändå inte vill veta så jag behöver inte skriva det här.
Jag har iallafall haft en jättebra dag i stallet med världens bästa Silver ^^


Kommentarer
Postat av: Emilie :)

red du privatlektion? :)

2010-12-27 @ 18:52:13
URL: http://usmilee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0