Lördag är stalldag

Jag har haft en bra stalldag, haha ^^ Pysslade lite med Silver när jag kom, sedan såg jag på lektionen. De hade lekar eftersom det är sista gånger och Silver var såklart felfri, fast det var det flera som var. Dock var hon inte riktigt lika snabb som de andra, haha.
Kollade på Linneas lektion sen och de hade också lekar och red samma bana. Hon hade Trozina och det gick bättre än jag trodde, haha. Det gick faktiskt jättebra ut, trodde inte det för hon har inte ridit på länge (hon bröt armen) och brukar mest rida Daim och Servus.
Efter det så.. Minns jag inte riktigt vad vi gjorde men hjälpte till lite med prova på och så. Efter det gick vi och åt.
Skötte om Silver när hon kom in från prova på och hon var jättegosig, haha. Fast det brukar hon väl alltid vara.
Hann bara smörja tränset idag för det var ponnycup. Kollade där, till min stora förvåning rev Dillon en himla massa, det brukar han inte. Bandit rev också mer än vanligt så vi förlorade, haha.
Skötte om Silver mer efter tävlingarna (hon var inte med) och tvättade i spiltan innan jag åkte hem.



Smilla, en ny fjording, kom igårkväll och Cajsalisa (som haft henne på ridläger) fick rida henne idag. Det såg skitsnyggt ut men galoppen var ju.. Som den var. Tydligen är hon inte så himla utbildad och galoppen har hon svårt för. Hon bockade en massa, slängtravade/galopperade och när hon väl galopperade var det fel galopp. Jaja, hon hade inte blivit riden på en månad så om vi har tur blir det bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0