Pyntning och andra saker

Stalldagen började med att jag fixade Skrållan. Hon var tydligen väldigt sur idag, mot ryttaren, men skötte sig när jag kom iallafall. Sedan tvättade jag hos Silver och lite sånt. Linnea började rida idag och det hände mycket på den lektionen. De hade markarbete och hon hade Daim, det gick bra. Första gången de skulle börja trava stack Aqua iväg i världens galopp med sin ryttare, som tur var åkte hon inte av. Efter det fick hon gå på inspänning bakom konsum och då gick det bättre. Sedan sprang Bandit in i ett hinderstöd som välte på honom och då blev Curt livrädd och slängda av sin ryttare. Hon gjorde illa sig men satt ändå upp och fortsatte. Dessutom var det en i gruppen som inte vågade rida och stod i mitten hela ridpasset, efter halva lektionen gick de inte med hästen.
Jag hjälpte till med Konsum till prova på men ledde ingen, istället gick vi och åt.



Julpyntningen började vid tolv och vi fick börja med att hämta granris. Vi var säkert femton stycken men ändå var det bara fem stycken som gick för att hämta, kul.. Vi hade bara en vanlig sax till hjälp och det räckte ju itne så man fick använda händerna, nu har jag sår överallt. Iallafall, när vi kom tillbaka började vi pynta. Och.. Jag vet inte vad jag ska säga, blev inte direkt fint. Vi fick inte göra som vi ville utan Lina bestämde rätt mycket. Vi fick sätta upp granris själva men äpplen/hårdbröd mm. satte hon upp, vi fick inte. Dessutom var hästarna inne och vi fick hålla på att byta spilta på dem hela tiden, jobbigt. Allting var bättre planerat förra året men jaja, nu är det iallafall pyntat.

Efter pyntningen fixade jag med Silver. Hon hade en stor fläck som jag tog bort och vi hade det mysigt. Sedan smörjde jag och sedan var jag ännu mer med Silver, haha. Vi fick göra hö till hästarna i privat, fylla på vatten och fodra också, sen åkte vi hem när det stängde.








EDIT: Louise hade sönder.. Sadelsaken, den man hänger sadlarna på när man smörjer, så om den skulle vara trasig någon dag (den gick inte att laga så bra, höhö) så var det inte mitt fel!!

Kommentarer
Postat av: Louise

du har glömt skriva en grej som jag tog sönder.. hahahaha :D

2010-12-11 @ 19:09:44
URL: http://lifeabouthorses.blogg.se/
Postat av: amanda

aw, söt bild på nobile. :) får jag 'låna' ? xd

2010-12-12 @ 19:53:25
URL: http://azetterlunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0