Silver är bäst

Jag red bästaste Silver idag. Var uppskriven på Nanook igen men den som skulle rida Silver kom och frågade om vi kunde byta, klart jag ville! ^^
Vi fick inte rida fram så mycket idag, tyvärr, därför blev allt inte direkt som jag ville. Vi fick inte heller lägga volter/byta plats under den korta framridningen så vi fick inte riktigt känna på hästarna. Sedan red vi lite gymkhana och sist lite lekar. Emellan sakerna red vi lite "vanligt" med dressyr och så.
Jag tycker inte att lektionen gick så bra men jag är nöjd. Hon gick i form och så men inte i samma form som hon brukar och ja.. Inte som vanligt, tyvärr. Skyller allt på att vi inte fick någon framridning.
Lekarna gick väl rätt bra, var på lag med nanook som vägrade galoppera så jag och silver fick rejsa lite, haha. Vi kom på delad förstaplats/andra plats och det var ju kul, haha.
Vi fick ta en sista galopp efter lekarna och lilla Silvar var så söt, haha. Hon hade så kul så när jag höll in henne började hon småstegra för att hon ville springa, haha. Hon lyssnade iallafall bra i galoppen även fast hon var så glad. Vi travade av dem sedan på volt/fyrkant och sedan var det bara att säga baba' och lämna henne till nästa ryttare.


Fanny var där och fotade. Bilderna är tyvärr lite suddiga (min kamera var dum, haha) men det är iallafall något. Ignorera allting på den här bilden bara ^^



Självklart stannade jag tills Silver kom in på lektion för att fixa med henne. Det första jag gjorde var att upptäcka att hon hade fått skavsår av sadelgjorden, usch. Hon hade inte det i söndags och tyvärr missade jag ju stallet i måndags. Så någon gång måndag/tisdag måste hon ju fått det. Känner mig elak som red henne med det men jag visste inte, hon gick på lektion innan mig så jag fick inte fixa med henne. Därför fick jag springa runt i hela stallet för att leta efter en sadelgjordstunnel och det var inte lätt, haha. Jag var uppe i förrådet på klubbis (där är det fullt kaos), i personalens omklädningsrym (kaos, haha) och i sadelkammarna. Tillslut hittade vi (jag och lotta då) en gul liten ful sak, haha. Den är iallafall bättre än någonsin och jag ska hålla ordentlig koll så att inte skavsåret blir större! Just nu är det bara början till ett skavsår och inget riktigt, men Silver som är en kännslig liten dam tycker att det är alldeles tillräckligt, haha.
När jag vet detta tycker jag inte att det är så konstigt att det inte var mitt livs bästa ridlektion.
Duktiga lilla Silver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0