Nyårslöften genom tiderna

Bara för att det är nyår kollade jag in några av mina gamla nyårsinlägg, främst från min gamla blogg.

Nyårslöfte 2007
-Som nyårslöfte 2007 hade jag att läsa minst hundra böcker under året. På nyårsafton 2008 kunde jag konstatera att jag klarat det, under året hade jag läst 228 böcker.

2008 hade jag sedan en rad nyårslöften (kopierat från bloggen)
- Jobba ännu mer med blygheten och SKA våga säga vad jag tycker. Hmm.. Vet inte om man kan säga om jag klarade det eller inte (det var trots allt bara löften som gilldes under förra året). Men jag kan nog säga att jodå, det gick framåt under det året.

- Spara mina pengar och inte handla upp dom på småsaker (vilket betyder att jag aldrig mer får gå in i en bokaffär..) Hehe, jag kunde inte riktigt hålla mig ifrån bokaffärer. Därimot lyckades jag begränsa inköpandet och kom väl upp i en sex tusen innan jag började handla böcker för fullt igen, haha.

- Se TH live. (Om det gills O_o)
Det klarade jag ju inte då, någon konsert blidde det inte. Därimot såg jag dem iår när de spelade i globen. Synd att det inte var för några år sedan, när jag tyckte att de var så himla bra, men jag skulle ha ångrat mig om jag inte gick.

- Träna ännu mer på Sitt med Katten.

Hahahahh, det där mindes jag verkligen inte. Nåja, jag tränade nu inte mer det året än något annat år. Han kan sitt, det gör han faktiskt, men då vill han ha något för det. Söta lilla pojke.

Sedan kom nästa nyår, 2009 och det är alltså löfterna jag ska ha hållt till.. Ja idag
Jag vet att jag hade ett nyårslöfte till i år, jag verkligen vet det. Men åh, jag kan verkligen inte minnas vad det var för något! Verkar inte ha skrivit upp det på bloggen heller.. Eftersom jag inte minns det så kan vi nog räkna med att jag har brytit det, haha.

Och så kom nyåret 2010 som inte börjar än på några timmar

Jag har inte funderat på några nyårslöften alls iår. Känner inget spontant som jag måste försöka hålla utan jobbar väl på det jag känner för. Därimot borde jag verkligen sluta bita på naglarna, en ovana jag börjat med på senaste tiden. Jag biter nämligen ner dem alldels för kort, aj.

Sedan borde jag faktiskt läsa ut alla böcker jag har innan jag köper nya, men det vet jag att jag aldrig skulle klara. Har just nu runt tjugo böcker på sängbordet som jag inte ens har börjat på, och alla är böcker som verkar bra, hehe.

Sedan ska jag verkligen försöka att inte missa så många stalldagar. Den här terminen har jag missat på tok förmånga. En torsdag, en måndag och två lördagar tror jag, usch. Nästa termin får det inte bli några. Tänker inte låta Silver få ha det dåligt bara för att jag har andra saker att göra (framförallt skola då).

Sedan måste jag verkligen börja plocka ur min skötväska, hahahah. Det är lika äckligt varje måndag jag hittar lördagens matlåda i väskan. Hahah, dessutom borde jag ge min kamera en ärlig chans till återhämtning, just nu ligger den ständigt nerfryst och mosad under allt i min skötväska, hehe. Förvånandsvärt lever den fortfarande.

-

Ja, nu kommer jag inte direkt på fler saker, haha. Jätteseriösa löften har jag iår, och det verkar jag ha haft de övriga åren också. Brytit dem har jag också gjort men.. Det är väl vad de är till för? ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0