Världens finaste Silver

Jag har bara en sak att säga. Fan vad fin Silver var idag. Så jävla underbart fin.
Fast jag ska väl ta det från början ^^

Jag kom till stallet straxt innan ett, precis som jag bestämt med Lotta. Vi började med att ta in alla hästar. Först de som går ensamma, sedan ponnys, hästar och sist fjordingarna.
När alla var inne och satt fast började jag borsta Silver. Hon var inte direkt smutsig men hade lyckats skita ner sina bakben rätt mycket så jag fick lite att bita i. Det var jag och två tjejer till som skulle rida. Den ena skulle rida Aqua och den andra Conquest.
Vi tog ut dem till ridhuset klockan två och började skritta fram. Jag skrittade fram rätt länge eftersom Silver kan vara rätt stel och jag vill att hon ska få en chans att komma igång innan jag börjar jobba med henne.
Lotta var med i ridhuset idag (vi red i gamla) för att hjälpa dem på Aqua och konken, jag fick rida helt självständigt igen. Aqua fick mest skritta och avslutade passet lång innan oss, anledningen till det är för att hon hade kolik igår. Hon på konke därimot red ett riktigt pass men för Lotta.
Jag red, som sagt, helt självständigt men det gick mycket bättre idag än i söndags när jag senast red henne. Jag började att skritta/trava lite serpentiner och volter för att komma igång. Sedan, när jag kände mig klar med framridningen, gjorde jag lite olika saker. Serpentiner i trav med halt på medellinjen i varje båge, mycket övergångar mellan skritt och trav och rätt mycket volter i varierande storlek. Ökade och minskade en del och det gick fint. Gjorde sedan lite skänkelvikningar. Red på fyrkanten (i trav), gjorde sedan skänkelvikning tills hon gick några meter innanför spåret, fortsatte så på en rak linje och sedan flyttade jag ut henne på spåret igen innan hörnet. Gjorde också lite skänkelvikningar över medellinjen, man vänder rätt upp men flyttar bakdelen till ett annat spår. Flyttade även bakdelen på volten (i trav i båda varven) och den gick mycket bättre än jag vågade hoppas på! I alla skänkelvikningar lyssnade hon superbra och flyttade fint.
Jag jobbade mest i skritt och trav men tog ett par galopper i varje varv.
Hon var, som jag skrev där uppe, superfin idag. Jobbade på jättefint och var jätteuppmärksam. Hon gick faktiskt riktigt snyggt större delen av passet, i den där.. Djupare formen som jag alltid strävar efter. Förlåt men.. GAHHH vad fin hon var, haha. Hon gick som den lilla dressyrhästen hon är, samlad och i en så fin form och lyssnade verkligen superbra. I slutet koncentrerade jag mig mycket på övergångar mellan skritt och trav och då blev hon ännu finare. Ibland när jag rider henne drar hon upp huvudet när jag ska komma fram i trav eller så, men idag så stannade hon kvar i formen i igångsättningarna och avsaktningarna.
Silver, din duktiga, supersöta och alldeles underbara lilla häst. Så fin och så otroligt duktig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0