Working Equitation med Nobile

Jag skulle ha ridit Silver idag. Jag stod uppskriven på henne och allt MEN självklart blev det inte så. En i min grupp ringde och avbokade och istället för att stryka henne strök de mig. Då tog en annan ridlärare Silver till sin grupp och det slutade med att jag fick ta Nobile som den som avbokat skulle ha.
Vi var bara fyra stycken idag men vi gjorde inte så mycket. Skulle rida en bana och fick träna lite på den. Sedan red vi den på tid, snabbast (utan fel) vinner. Nobile och jag var skitsnabba, haha, och hade vunnit om det inte var så att han var jätterädd för en sak på banan. Den stackaren blev helt uppstressad och rädd när vi skulle göra det och började skygga, kasta sig åt sidan, bakåt mm. Alltså förlorade vi en massa tid på det och var tio sekunder långsammare än Amanda på Frank som vann. Men annars, Amanda, då jävlar!
Haha, nädå, jag skojja bara. Eller vi var snabba och så, men Amanda var en värdig vinnare ^^
Om jag ska säga något positivt var Nobile inte lika hopplös (hahaha, inte rätt ord men jag kommer inte på något annat) som han var förra gången jag red honom. Vi passar verkligen inte ihop, han och jag, men idag gick det lite bättre iallafall.



Ni kan förmodligen kolla in Amandas blogg för att veta vad vi gjorde för olika saker, jag är för seg för att berätta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0