Amigo

Idag var det dags för hästbyte för mig och jag fick en häst med namnet Amigo. Amigo är en häst, men inte jättestor, dock kändes han det när jag skulle sitta upp och av, haha ^^ Han brukar inte gå med i våran grupp eftersom han är häst, men idag gjorde han det av någon anledning.
Amigo är.. Väldigt seg, och det menar jag verkligen. Jag brukar säga att silver är ganska seg, men han är nog tusen gånger segare. Hur mycket man än skänklar eller använder spöt så går han ändå i slowmotion. Jag fick verkligen jobba, och det är bra :)
Det gick faktiskt bättre än jag trodde det skulle göra. Det var första gången jag red häst tror jag, så först hade jag lite svårt att vänja mig vid hans stora steg, och att han dessutom var så himla seg gjorde inte saken bättre. Ibörjan när vi galopperade blev det fel galopp, men det fixade vi till.
Vi hade bommar som låg efter volten ganska snävt så att man skulle behöva styra bra. Vi kom oftast bra på dom, dock var det mycket lättare i traven, då fick jag mer fart på honom. De sista galopperna gick också bra, jag fick upp lite fart på honom tillslut.
Det bästa med lektionen är att trots att det var första gången jag någonsin red häst eller honom så fick jag honom i form kortare stunder ibland, nu ska vi bara jobba upp så att det stannar där, haha. Nästa vecka får jag nog inte honom, för vi ska hoppa då och vad jag har hört/har för mig så brukar han inte gå med på sådanna lektioner.



Efter min ridlektion skötte jag om Silver. Hon gick inga lektioner idag, för den som skulle ha henne i min grupp bytte häst, och jag skulle ha bytt till henne om det inte var så att det var Amigos enda lektion. Sen skulle hon gå klockan 19.00, men den bytte också häst eller så kom den inte. Men jag tycker hon förtjänar en vilodag ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0