Dagens ridlektion

Idag hoppade vi på ridningen, och jag fick fjordingen Bandit. Det var första gången jag någonsin red honom.
Vi skulle hoppa på volter, och jag vet faktiskt inte hur det gick. Egentligen tänkte jag inte så mycket på att det var hoppning, jag jobbade honom på volten och hoppade när jag skulle.
Jag själv tyckte inte att det gick så bra idag, men då menar jag inte själva hoppdelen. Jag tyckte att det gick fort, att jag inte fick någon bra ställning på honom och att vi bara bråkade med varandra, men mitt i lektionen berömde min ridlärare mig för att jag hade haft så bra ställning hela tiden, och efter lektionen sa hon att han gått jättefint, och min mamma sa att det såg ut som att jag ridit honom jättemånga gånger och att allting såg jättebra ut.. Vi får se hur det går nästa vecka, då har vi dressyr och jag får en chans att jobba med honom, innan dess kan jag inte riktigt utala mig om vad jag tycker om honom.
Jag kommer iallafall ha träningsvärk i armarna/axlarna imorgon, haha ^^


Kommentarer
Postat av: Jossan

Det är ju som du skriver svårt att få till det helt perfekt första gången man rider en häst. Känns nog bättre nästa vecka :)

2010-02-11 @ 07:37:50
URL: http://josefina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0