Det spökar på Blåkulla

Jag blev kvar lite längre i stallet än vad jag räknat med, det fanns mycket att göra.
När jag kom till stallet skötte jag först om Silver, och sedan kom Linnea som skulle rida Servus, så jag gjorde iordning honom med henne. På lektionen hjälpte jag till lite, fixade stigläder, delade ut spön och spelade kona. Efter kanske halva lektionen kom Linnea in till mig och grät, hon frös så mycket om fötterna :( Jag lyfte av henne och så fick hon gå till sin mamma, och sedan fick jag stå med Servus på mitten tills nästa ridgrupp började.
På provapå ledde jag Servus, och där frös den jag ledde också väldigt mycket, men hon började inte gråta iallafall. Det var femton minus ute och snöstorm, så det var lite för kallt för små barn att rida.



Efter alla lektioner åt vi lunch, smörjde och sedan fixade vi med hästarna ^^ Efter det mockade vi, fyllde på vatten, öste upp en massa torv och bytte spilta på det och så fodrade vi sist. Idag spökade det lite i stallet också, haha. En dörr öppnades sakta, sakta, som att någon öppnade den, och sedan var det ingen där och inga fotspår, och sedan var det omöjligt att få igen dörren och vi fick stå och hacka bort is med en hovkrats. Senare sattes helt plötsligt en kran med vatten på, och den stod och sprutade för fullt! Kanske är det lilla Cream som spökar för oss nu när hon är borta, haha.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Åh, vad läskigt! Tur att du inte var ensam i stallet :)

2010-02-20 @ 19:11:41
URL: http://teaaftereight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0