Krigarhjärta - Henrik Larsson

(Nu var det ett tag sen jag läste ut den här boken, men jag lovade att berätta om den och det hade jag helt glömt bort)

 

9-årige Eriks liv tar en dramatisk vändning när den lilla by han lever i skövlas av ett krigarfölje. Han blir tillfångatagen och förs som slav till ett stenbrott i det främmande och varma Söderland. Åren går och Erik växer sig allt starkare. Långsamt börjar han förstå att han inte bara är en vanlig bondpojke, utan att ödet har något mer i beredskap för honom...

Den här boken tycker jag är riktigt, riktigt bra. Man följer huvudpersonen Erik under väldigt många ur, utan att det känns som att det går för fort, och den bjuder hela tiden på nya saker att kasta sig över. Inte en sekund var det tråkigt att läsa den här boken, utan att följa någon som tror den är en helt vanlig pojke, som sedan tillslut får reda på sin sanna identitet..
Den här boken var verkligen jättebra och man går absolut mista om något om man inte läser den!

Kommentarer
Postat av: Matilda

En blogg som försöker ge varje individ en givande läsning. Äkta och passionerad i det jag skriver. Kika in... kanske är det en blogg för dig med!



Kram!

/Matilda<3

2010-02-05 @ 03:35:18
URL: http://matildasimonette.blogg.se/
Postat av: iHNRK

Haha, inledningen till den här boken låter precis som Conan. Spännande!

2010-02-05 @ 10:22:56
URL: http://www.ihnrk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0