Silver är sötast i ett rutigt täcke

Jag har nyss kommit hem från stallet, det blev lite senare än planerat.
När jag kom till stallet började jag fixa med lill-sillan, och sen sadlade och tränsade jag henne, för ryttaren var sen. Efter det fick jag ta ut Rekyl i ridhuset och sedan ledde jag runt honom i en kvart, för den ryttaren var ännu senare. Efter en kvart fick jag ta in honom i stallet igen för att ryttaren inte kommit. Dock kom den när det bara var en kvart kvar av lektionen, så hon fick rida i andra gruppen igen.

När jag kom in i stallet fixade jag lite till med Silver, och sedan kom en liten ryttare som skulle rida henne, så jag hjälpte henne att borsta och att kratsa hovarna. Deras lektion blev inställd för att det var så kallt och alla i den gruppen är så små, så de fick ha sin teori då istället och rida den gången det var meningen att de ska ha det.
Innan jag åkte hem satte jag på Silver ett täcke eftersom det var så kallt, och idag hade hon ett supersnyggt blå-rutigt täcke som måste vara nytt, men det såg en aning stort ut och det var lite krångligt att få till det bra, haha. Det gick bra iallafall, och sen åkte jag hem efter att ha fyllt i skötarboken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0