Djuren som bor hemma hos mig

Jag har ingenting att blogga om, så jag tänkte visa våra djur ^^


Namn: Katten
Smeknamn: Kissen, gubben, pojken, bebis, tigern
Ålder: Ca 7-8 år
Ägare: Jag
Världens snällaste och trevligaste Katt, har aldrig gjort något dumt.
Jag har haft honom sen den 18 mars 2006, och han är en hittekatt. Han hittades inne i stan (stockholm) och en tjej tog hand om honom och han fick flytta in hos henne. Han var öronmärkt och kastrerad, men någon ägare hittades aldrig. Hon som hittade honom kunde inte ha kvar honom och för att göra en lång historia kort så hamnade han slutligen här hemma hos med <3


Namn: Daisy
Ålder: 3 år
Ägare: Fanny (min storasyster)


Namn: Mumfie
Ålder: 1 år
Ägare: Jag

Inte för att hon är min häst, men min sköthäst är hon ju, så hon får vara med iallafall:

Namn: Silver Dream
Smeknamn: Silver, lill-sillan, gumman
Ålder: 21 år
Ägare: Blåkulla ridskola
Jag blev skötare på Silver i mars 2008, så jag har nästan varit skötare på henne i två år.
När jag blev skötare på henne kände jag henne inte, hon var ingen speciell för mig, men jag visste inte vem jag skulle bli på, och hon hade ingen, så då tog jag henne.
Den sommaren var jag på ridläger på ridskolan och självklart hade jag henne då. Det blev första gången jag red henne sen jag blev skötare.
Ibörjan gick det inte så bra, hon är ganska seg av sig, men vi började komma mer och mer överrens och det började gå bättre. Sista dagen skulle vi ha en hopptävlingen och jag fick höra många kommentarer som "Silver är så långsam, ni kommer komma sist", "Ni kommer förlora, hon kan inte hoppa" och andrs saker, och vi förvånade alla genom att komma 2:a, 1:an var en som var där med sin privathäst som den brukade tävla med.
Sen dess har ett starkt band växt fram mellan mig och Silver, och jag är i stallet fyra dagar i veckan för att sköta om henne.
Hon är världens vackraste och bästa häst <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0