Den hemskaste ridlektionen i mitt liv

Jag har nyss haft den hemskaste ridlektionen i mitt liv.
Vi hade en vikarie och usch, jag passar verkligen inte ihop med henne. Hennes utlärningssätt passar mig inte alls, inte på något sätt.
Jag hade Silver. Jag har ridit Silver många gånger, och jag vet hur jag ska få Silver att gå på ett bra sätt och hur jag ska göra för att få henne att gå i form, jag kan det, jag vet det. Men enligt denna vikarie skulle jag ta spöt i fel hand så att jag kunde smälla till henne om hon sköt ut bogen samtidigt som jag skulle låta ena tygeln hänga, rycka i den andra och sparka med ena benet. Visst, det kanske funkar för andra med andra hästar, men inte för mig och Silver.
Usch vad jag blir sur! För det första så förstörde hon en ridlektion för mig, och för det andra en Silver lektion! Det var inte ens roligt att rida silver idag, och om jag säger det borde ni första hur hemskt det var.
Jag tänker aldrig mer rida för henne igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0