En lördag med Fanny

Anledningen till att jag inte bloggat är att jag har varit med fanny sen jag kom hem från stallet.

Jag hade en riktigt bra stalldag idag som vanligt, och jag tänkte gå igenom den lite snabbt ^^
Fanny försov sig men lyckades ta sig dit till 10, haha :) Den första lektionen började kvart över nio, och till den så hjälpte jag till med Skrållan, och efter det så letade vi efter täcken till hästarna. Av någon anledning är de inte märkta, så det är ganska svårt att hitta rätt.
Linnea kom vid halv tio, och hon skulle ha Daim. Han var inne så vi gjorde iordning honom och sen gick vi ut till ridhuset. Daim var lite seg idag, men det gick ändå bra för linnea, han är perfekt storlek för henne :)

Efter det så hade vi en lång rast för det var nämligen så att det bara var fyra stycken som skulle vara med på prova på, så vi tog hästar från ridhuset och behövde inte göra iordning några. Jag och Fanny kollade lite på en lektion, och sen stog jag inne på mitten för att hjälpa till om det behövdes.

Efter att vi hjälpt de som red att göra iordning sina hästar så gick vi åt lunch. Jag hade lasagne som vanligt. När vi äter tar det ganska lång tid, för vi pratar an massa och så också :)

Efter det började vi att smörja, för det tar ett antal timmar. Det är inte så mycket att berätta om det, vi sitter bara inne i sadelkammaren och gör rent sadlar och träns ^^

Fanny skulle få skjuts hem av mig, och när vi satt i bilen så ringde hennes föräldrar för att säga att de inte var hemma, de var någon stans långt borta. De trodde att fanny hade nycklar, men det hade hon inte och då föreslog dom att hon skulle sitta hos deras grannar hela kvällen, och det låter ju inte så kul, eller hur? Iallafall, hon fick följa med hem till mig ^^

Först åt vi middag, och sen satt vi uppe på mitt rum och gick igenom gamla skolkataloger (vi har gått i samma skola), gosade med min Katt och pratade om det mesta. Det var roligt ^^ För ca tjugo minuter kom hennes föräldrar och hämtade henne.

Jag hoppas att hon har haft lika kul som jag har haft ^^

Silver-tjejen låg ner

 


Jag och Fanny :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0