En måndag i skolan

Jag har precis kommit hem från skolan nu :)
Våran första lektion var engelska, och den började klockan tjugo i elva, men jag var i skolan redan halv åtta. Jag vet att det inte var så smart, men det är så kallt och halt ute, så då föredrasr jag att få skjuts, och då får jag stå ut med att vara tidig. Jag tog med en bok, men den hann ta slut, så sen satt jag och spelade på mobilen, haha.

På lektionen fick vi reda på att vi har tema rymden. Det påminner mig om när vi jobbade om det i tvåan eller trean. Jag hade då Jupiter ^^
Vi blev indelade i grupper och sedan fick vi läsa en text och skriva lite verb.

Våran hemkunskap började klockan tjugo i ett, och först hade vi en liten kort genomgång och sedan började vi med en uppgift vi ska göra i tre veckor. Vi ska göra en matsedel på middagar till en hel vecka, skriva recept, handlingslapp och räkna ut vad allt kostar. Det är faktiskt en svår uppgift!

Nu ska jag åka till stallet om en stund, så jag kommer inte blogga förrens jag kommer hem igen, men då ska jag försöka uppdatera på direkten ^^


Supersnabbt redigerad bild, har bråttom ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0