En till halt häst

Jag har haft en bra skoldag, men det känns som det var så länge sen så jag går direkt på stallet ^^

När jag kom till stallet märkte jag att de tagit ner allt julpynt, vilket var bra för det var inte så snyggt längre. Dock hade de glömt ta ner de två halmbockarna jag hängt i silvers fönster, men jag lyckades få ner dom med en hovkrats, haha :)
Silver var riktigt gullig idag och var så gosig när jag höll på med henne. Hon ville ha en gosstund så fort jag hämtade nästa borsta, haha, lilla gullungen ^^

Madde fick inte Curt idag till sin stora glädje. Hon skulle ha Blue, och vi gjorde iordning honom. Efter att vi skulle ha tränsat skulle vi ta ut honom till rudhuset och vi började gå genom stallgången då, och han kunde knappt gå! Han haltade så otroligt mycket, och jag hade inte märkt nått fast jag hade kratsat alla hovar och borstat alla ben. Han hade varit hur snäll som helst och inte visat några tecken på smärta. Han kunde knappt gå iallafall så jag och Madde fick gå till ridhudet och fråga ridläraren vilken häst hon skulle ha istället. Hon sa åt oss att ta Skrållan, och när hon skulle sitta upp kom någon och frågade om det var Skrållan, hon skulle nämligen rida henne.
Då fick Madde ta Moonlight, men när hon suttit upp kom de in med Curt som hon skulle byta till! Hon blev verkligen inte glad, så de sprang in och kollade om hon kunde ha Moonlight iallafall, och det kunde hon! :D

Det gick bra och allt så, de fick rida både med och utan stigbyglar och så red de en liten bana som vi nog aldrig fattade helt, haha.


Jag hade inga osuddiga bilder på Blue, så jag lånar från Blåkullas hemsida

Har ni haft en bra dag? ^^

Kommentarer
Postat av: Emanuel Nilhzone

Du får mer än gärna delta i min tävling där du har chans att vinna 3 flaskor med massageolja! =D

http://snyggeman.blogg.se/2010/january/tavling-januari.html

2010-01-21 @ 19:46:33
URL: http://snyggeman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0