Milton är ingen nybörjarhäst

Madde fick rida Milton idag, inte bra. Milton är en väldigt pigg och svår häst att rida, och verkligen ingenting för nybörjare. De skulle träna på att rida lätt idag och skulle rida utan ledare, men det fick ju inte Madde göra, så jag fick springa hela tiden. Det var så jobbigt och så svårt, för han slängde upp huvudet på mig och tryckte rumpan mot väggen för att kunna öka farten och han var så himla stark också! Usch, det kan inte ha varit kul för honom heller, han kan inte ha förstått varför han var tvungen att gå med ledare, jag vet inte om han gjort det förut.



Silver var på bra humör idag iallafall, men jag han inte pyssla med henne så jättemycket. Jag han borsta, rykta, kratsa hovarna, reda ut hennes man, borsta hennes ansikte, borsta hennes strykkappor och tvätta hennes spilta, sen skulle hon gå på lektion och jag han inte mer, men jag gjorde det viktigaste iallafall :) På lördag ska jag ju smörja också, så då blir allt bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0