Tema: Rymden

Jag har precis kommit hem från skolan nu ^^
Först hade vi bild. Det är mitt absoluta hatämne, det bara fungerar inte med mig. Men det gick ganska bra ändå. Vi ska rita en liten rymdsaga och jag började iallafall. Det blir om ett rymdfår kan jag avslöja, men inte mer, haha (:
På bilden fick vi också fylla i en enkät om våran häsla och sådan, den var från skolsyster. Den var väldigt lång med svåra frågor, så det tog ett tag att fylla i den. Vi ska också prata om den här enkäten med henne sen och hon ska mäta oss, kolla synen och lite andra saker. Inget jag direkt längtar efter, haha. Jag har max växt två centimeter från sexan när vi hade ett sådant samtal förra gången, så det blir väl inte så mycket skillnad.



Efter det hade vi no. Vi ska på torsdag ha ett klimatmöte mellan olika länder och jag och min grupp är ryssland. På mötet ska vi komma överens om hur vi ska förbättre miljön eller något sådant, och det kommer inte bli lätt! Vi fick några papper för att läsa på om våra länder, men på torsdag ska vi vara helt klara och så, så det kommer inte gå bra, men då får det väl inte göra det, haha xD

På tekniken fick vi reda på att vi ska skriva en "reflektionsblogg" så att läraren ska kunna ge oss rätt betyg och vi har redan fått en fråga vi ska svara på. Den frågan handlade om en film som vi såg idag. Jag kan inte svara på frågan än, för jag vet inte mitt lösenord till sidan vi ska skriva på, men jag får ta och leta reda på det.

En till "rolig" sak vi fick göra idag var att vi var i små grupper (jag var bara med sanna) och vi fick två papper, ett med en massa årtal och ett annat med en massa uppfinningar. På en viss tid skulle vi försöka skriva rätt uppfinning med rätt årtal, det var ca 16 st har jag för mig. Jag och sanna var faktiskt ganska bra på att gissa och lyckades pricka in fem rätt, haha. Blir ni förvånade om jag säger att det var ett av de bästa resultaten i klassen? Det var jättesvårt iallafall. Jag kunde bara en, och det var när polkagrisen uppfanns, haha ^^

Har ni haft en bra dag allihopa? ^^

Kommentarer
Postat av: Philip Lindqvist

Diggar din blogg stenhårt :D Följer dig på bloglovin nu :P gå in på min blogg och följ min också ? :)



/Philip :D

2010-01-12 @ 15:29:22
URL: http://tweetphll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0