Charming Curt

Jag red Curt idag, haha. Det är nämligen så att blåkulla har hästbrist just nu och idag åkte fjordingarna hem. Det finns bara två ohalta d-ponnysar (silver och nobile) men dillon ska sättas igång om några dagar. Curt är iallafall en b-ponny som jag inte ridit på.. Minst tre år är det nu. Jag mindes inte direkt hur det var att rida honom. Hur som helst så red vi ut i skogen och klättrade ganska mycket. Jag tyckte lite synd om honom för jag väger alldeles för mycket för att rida en så liten häst och han flåsade väldigt mycket efter en stund även fast vi nästan bara skrittat och klättrat. Det kändes nästan som att han tänkte lägga sig ner ett tag. Han hade en intressant trav om man får säga så, haha. Den var ganska hård men inte så skumpig som jag trodde, det gick att sitta ner den utan att dö ^^ Och någonting som förvånade mig mycket var att plutten hade så himla skön galopp! Den var verkligen som en soffa, helt flytande och skön. Jag trodde också att han skulle vara svår att få i galopp (han var det när han kom som ny när jag var liten) men det var han inte heller.
Det var helt klart intressant att få testa honom igen men jag hoppas, för hans skull, att det inte blir igen. Jag är alldeles för stor och jag vill inte ge honom ryggproblem!


Bild från idag på mig och Curt. Ignorera att jag sitter som en hösäck och har sämsta sitsen ^^ Jag tycker att jag ser jättestor ut och det skulle jag verkligen gjort om jag inte hade så himla korta stigläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0