Frida erkänner: Jag hade fel

Jag hade jättekul!
Hästarna som gick med på våra lekar idag var Silver och Nanook. Silver är inte så jättepigg på lekar meddans Nanook tyckte att det var jättekul och var jättepigg ^^ Vi var fyra stycken på Silver-laget, jag, frida, malin och Johanna och vi var bästa laget ^^ Kastade upp varandra så gått vi kunde (alla kom upp snyggt förutom jag, haha) och stod och hejjade på varandra. Första tävlingen var äta kex och vissla, den förlorade mig. Jag tar helt på mig skulden för det, jag kunde verkligen inte få fram någon vissling. Hela munnen var torr och haha, det tog jättelång tid. Nästa gren var iallafall balansgång och det var jag lite bättre på. Jag tog det faktiskt i trav (jag springer över, Silver travar brevid) istället för att sakta av till skritt, behövde ju gottgöra laget, haha. Den grenen vann vi på ^^ Nästa gren var äpple i vattenhink och idioten jag trodde att äpplerna skulle sjunka och ligga på botten så jag fick en smärre chock när jag såg att det flöt. Jag lyckades iallafall få tag i ett äpple på en okej tid men var helt dyngsur efteråt.Självklart kom det mjöl med sockerbitar efter vattnet och det var bara att köra ner ansiktet för att leta. Jag råkade bita sönder min sockerbit, haha. Det gick iallafall ganska snabbt för mig, fast det gjorde det för alla ^^ Vi vann båda äppelgrenen och sockergrenen.
Efter det kom en gren som inte riktigt var planerad, vi skulle hoppa säck! Jag startade som nummer två (det gjorde jag hela tiden) och redan då var säcken trasig. Jag hade den uppe över knäna typ och.. Galopperade/skuttade istället för att hoppa jämfota, kunde verkligen inte minnas hur man gjorde, haha. Nanook blev jätterädd så vi fick köra om utan säckar och då skulle vi springa istället. Den här grenen förlorade vi på, Silver hade ingen lust att springa när vi inte satt på ^^ Sista grenen och också avgörande (2-3 stod det) gick ut på att vi skulle galoppera ner och sedan skritta tillbaka igen. Jag vet inte hur vi lyckades vinna den här grenen men det var nog för att Silver inte brydde sig över att vi först hade galopp och sen skritt, haha.
Vi i mitt lag hade också (förutom mjölet som satt fast i ansiktet) en snygg krigsmålning som bestod av Johannas mascara som börjar rinna. Jag tycker vi hade ett himla bra teamwork och uppmuntrade varandra (och Silver!) mycket och bra. Jag hade iallafall jättekul och jag hoppas att de andra också hade det!


Priset vi i Silver-laget vann. Tröjorna vi skulle fått hade tagit slut ^^

Kommentarer
Postat av: amanda

hahah, nu har du gnällt i ondödan ^^, Men jag trodde inte heller det skulle bli så om jag ska vara ärlig xd

2010-06-16 @ 20:22:59
URL: http://azetterlunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0