Sista torsdagen i stallet

Nu är jag hemma från stallet ^^
När jag kom dit så pysslade jag med Silver tills hon skulle gå på lektion och då tvättade jag hennes spilta och så. Vi kollade lite när de lekte men det var inte så kul, haha. Efter det kom Madde och dem och de skulle också leka med Skrållan och Daim. Jag och Fanny såg på dem också och det blev oavgjort, vilket jag tycket var bra.
När de kommit in så pysslade jag mer till Silver enda tills hon skulle gå igen och då följde jag med Fanny till lilla Darius ^^

Någonting negativt att berätta är väl att Milton är halt igen.. Idag när vi kom till stallet stod han iallafall bandagerad på höger fram (tror jag det var) så förmodligen satte de väl igång honom för snabbt, som vanligt. Det är alltid så på Blåkulla, en häst är aldrig halt en gång utan de blir halta fler gånger för att de sätts igång så himla snabbt, för snabbt! Så himla dåligt. Men vi har ju hästbrist och jag fick även höra att de egentligen inte har hästar till alla som ska gå på ridläger i sommar, därför hoppas de kunna få med de här två nya och den som kommer nästa vecka, även fast de här två bara är 5 och 6 år gamla och.. Jag tror det är rätt mycket liv i dem. Jag har hört att iallafall den ena var jobbig för en riktigt erfaren ryttare att rida och det låter ju.. Bra..

Jaja, jag ska inte klaga utan bara glad vid att min lilla Silver håller sig frisk, det måste hon ^^


En av hästarna som tyvärr inte finns mer..

Kommentarer
Postat av: amanda

NEEJ DET ÄR INTE SANT !!! :(:(:(

2010-06-17 @ 19:50:06
URL: http://azetterlunds.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad heter hästen på bilden? :(

2010-06-17 @ 20:00:00
Postat av: Frida

Sv: Hästen på bilden hette Medea

2010-06-17 @ 20:24:31
URL: http://jhain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0