Hemma från landet

Nu är jag hemma igen ^^
Jag har egentligen inte så mycket att berätta för jag har fiskat nästan hela tiden, haha. Vi åkte ju ut i Torsdags och kom fram rätt sent så då tittade vi på något på tv och sedan gick vi och la oss. Nästa morgon gick jag upp 9 och klockan tio satt jag på bryggan och metade. Det nappade inte så bra men jag fick fyra abborar och en mört men jag behöll bara två av abborarna. Vi fiskade fram till lunch som var klockan tolv och efter det åkte vi för att rycka strömming. Vi trodde inte att vi skulle få så mycket men det gjorde vi verkligen! Vi var på rätt ställe vid rätt tidpunkt och man hann bara ner med linan så var det till att dra upp igen, vi fick ihop 7 liter ^^ Det roligaste var ändå att jag fick en Simpa meddans vi satt och ryckte. Varken jag eller min syrra hade sett en simpa förut och mamma och pappa har pratat om dem så mycket för att de har fått det ett par gånger. Den var riktigt söt, såg lite ut som en drake.
Vi åkte hem efter ett par timmar, vid tre, och sedan var det dags att rensa all fisk. Det jobbet gick till mamma och mig så vi satt på bryggan och rensade och rensade. Jag vet inte hur länge vi höll på men det var över en timma iallafall. Jag har fortfarande kvar massa fjäll på händerna och armarna som vägrar låtsna, haha.
Middagen bestod av fisk (det kunde ni inte gissa va?) och efter det satt jag och läste en stund. På landet har jag nämligen en samling med Kalle Anka-pockets som jag köpte för några år sedan, den första 2005 tror jag. Det har hunnit bli en hel del och när vi är på landet brukar jag läsa igenom mina gamla favoriter, även om jag läst dem tusen gånger nu ^^
Dagen är inte slut än utan nu åkte vi och fiskade igen. Inte vid våran brygga utan vid den våran båt ligger vid när vi inte är på landet. Min syster skulle promenera där så då passade vi på att meta lite. Det nappade hyffsat där, jag fick tre abborar och en mört på en halvtimma tror jag och två var stora så vi kunde behålla dem.

Idag har vi därimot inte gjort så mycket. Städat, packat och jag har läst lite. Sedan har vi suttit några timmar i bilen men det gick snabbt för jag har sms:at med Johanna som kommit hem ^^


Simpan, den var sötare i verkligheten ^^


Sötaste kissen *orkar inte rotera*


Huset ^^

Jag glömde berätta lite roligare saker, haha. När vi kom till landet sa pappa att dörren till toan inte gick att stänga. Jag gick in på toan ungefär en minut senare och vad gjorde jag? Jo, jag stängde dörren. Problemet är bara det att det går att stänga men har man stängt går det inte att öppna igen. Dörren går liksom i baklås utan att man har låst. Så ja, jag blev instängd på toan, haha. Det är tur för mig att jag har en pappa som pappa som snabbt kan bryta upp dörren på något sätt så att jag kommer ut ^^
Vi har även myror inne på landet och jag hittade ett bo inne på toan. Pappa hämtade pepper och pepprade på dem för att dem skulle försvinna och sedan skulle jag borsta tänderna. Jag stängde dörren (pappa hade lagat den nu, haha) och gud, man kunde knappt andas! Hahah, jag började nästan nysa, det luktade så himla starkt.
Påvägen till landet hamnade vi också i kö till färjan, en kö som var längre än 1 mil! Vi satt där i över en timma, närmare två skulle jag tro. Så lång kö har det aldrig varit sedan jag började vara på landet och där har jag varit sen jag var några månader ^^ Mamma och pappa hade knappt heller upplevt en så lång kö och jag hoppas vi slipper göra det igen.

Jag hade iallafall en riktigt bra midsommar utan någon midsommarstång eller något sådant. Istället fiskade vi och det är så himla mycket bättre ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0