Varning: Inget roligt inlägg

Jag åkte till stallet tillsammans med Fanny vid halv tre och vi kom väl dit.. Lite senare, haha. Jag fixade Silver först och hon skulle gå med på deras lekar tillsammans med Conquest och Skrållan, dock fick de ta in Skrållan igen för Lotta kom på att det bara kunde vara två lag. Fanny var på Silver-laget och båda lagen kom faktiskt lika ^^ Lekarna var inte så speciellt kul om ni frågar mig, äta kex och vissla, balansgång, äpple i vattenhink och sockerbitar i mjöl. De hann bara starta fyra gånger var under hela lektionen och det tycker jag är jättedåligt. Man hinner knappt rida något alls, blä. Det skulle vara helt okej om alla hade varsin häst men nejdå, det har vi inte tillräckligt med hästar för. Jag har ingen direkt lust att ha de här lekarna imorgon för jag tycker det är dumt att betala 200 kr för att rida några vändor. Jaja, jag ska inte klaga, jag får ju iallafall rida ^^


Fanny efter att tävlingarna var slut ^^

Nu när jag endå hålt på att klaga lite så måste jag få säga en sak till. Jag nämde förut idag att det hade kommit två nya d-ponnysar, det var nästan rätt. En stor c och en liten d är det. Jag har inget emot det, men lyssa nu: De är 5 och 6 år gamla. Visst, unga hästar kan också vara bra men.. Till en ridskola?! Dessutom kommer de ju få stå där i.. Ja.. Hela sitt liv, i kanske tjugo år om klarar så länge. Annars kommer de väl bara bli någon av de mängder hästar som Blåkulla avlivat.
Nästa vecka kommer det en ny d-ponny till blåkulla iallafall, jag hoppas den är lite äldre. Ja, jag vet att unga hästar kan passa på en ridskola också men risken är väl stor att de inte är så.. Att de inte passar in helt enkelt. Visst, det är något vi får se och jag ska inte ha fördommar mot dem men.. Jag blir bara.. De kommer få tillbringa hela sina liv på en ridskola varesig de vill eller inte, yay vilket roligt liv..
Jaja, jag skulle ju inte klaga, haha. Nu går vi till allt positivt: De två nya är jättesöta och jag är verkligen glad över att vi får nya, störra hästar. I augusti kommer det en ny häst också förmodligen och det behöver vi verkligen ^^

Kommentarer
Postat av: amanda

oj, hoppas det går bra nu då med dom nya...

2010-06-15 @ 21:25:04
URL: http://azetterlunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0