Och så var man bokad

Silver var verkligen jättego idag, men det känns som jag säger det varje dag, haha ^^ Hon stod iallafall med öronen hela tiden när jag borstade henne, hennes man och gnuggade bort fläckar med ryktstenen. Dock var hon inte glad när en tjej skulle rida henne. Jag fick hjälpa henne ^^ När de gått ut och så tvättade jag hos Silver innan madde kom och hon skulle rida Chip. Vi gjorde iordning honom och sedan började de med att rida ut en stund. Vi red runt lite hagar i högt gräs så på ett ställe stannade vi för att låta hästarna beta, gissa om de blev glada! Efter det tränade de på galoppfattningar och fick galoppera själva för första gången, jag sprang bara brevid Madde :)


Bild fotad och snodd ifrån Fanny. Jag, chip och Madde medans de fick beta ^^

På lördag är det handikappsridning på blåkulla, en dag när handikappade får komma och rida alltså. Jag och Fanny har blivit bokade att leda då och vi kommer alltså "jobba" en liten stund, haha. Så om vi skulle bli sjuka måsta vi ringa till stallet och säga det, de räknar med oss. Det kommer bara gå med fyra hästar, Meja, Bråka, Bandit och Amigo. Tre fjordingar, snälla och säkra, och sedan världens segaste stora häst. Det kommer nog gå jättebra ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0