Ridning

Jag red Bandit idag! Jag blev inte så glad när jag fick honom för när jag hade honom senast, i början av terminen, gick det inte alls så speciellt bra, inte enligt mig iallafall. Han var mycket mysigare och "bättre" att rida än jag mindes honom och inte alls så speciellt tung i handen! Vi jobbade på 15 metersvolter i trav och galopp och han var riktigt duktigt. Volterna blev bra i både gångarterna och han hade ett bra och jämt tempo både i galoppen och traven ^^ Lite framdelsvändningar gjorde vi också och det var han bra på, haha. Det ska bli kul att rida honom igen men självklart vill jag häldre ha Silver.
I måndags så anmälde jag mig till skötarridningen men idag hade de ändrat och helt enkelt satt upp en lista på vilka som får komma. De som får komma är de som skött om sina hästar regelbundet de dagar de har tagit på sig. Jag var med där och det var även Fanny och Amanda :) Vi skulle bli elva totalt och jag hoppas de delar oss i två grupper. Det ska också komma en ny cponny inom kort men jag kan för mitt liv inte komma ihåg vad den heter men det är russ/arab ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0