Två år har gått

Nu har jag pluggat klart för idag och ska gå ner i duschen om en stund. Det ska verkligen bli skönt med ett långt, läxfritt sommarlov. Slutet av 8:an har verkligen varit superjobbigt och jag har snart inga krafter kvar. Dock har jag ett prov och en redovisning kvar att göra, inget jag ser fram emot. Fast man får väl fortsätta längta efter sommaren och bara kämpa på, sen helt plötsligt en dag kommer det vara skolavslutning, vi kommer sitta med våra betyg i ett vitt kuvert med ett glad saft framför oss och sedan ska vi gå till rudan för att fira sommaren. Gissa om jag längtar!

 

Jag bjuder på den här bilden. Skolavslutningen i 6:an var det då, på den tiden allt var så bekymmerlöst och skoldagarna förflöt genom att sitta på golvet utanför vårat klassrum eller gå runt och lyssna på Tokio Hotel i Sannas mobil. Jag kan igentligen inte fatta att det redan gått två år, att jag snart börjar nian. Jag minns minnen från 6:an lika tydligt som att de var där igår, när vi tex. hade våran första kurs, musikresan, och alla var så himla störiga och jobbiga. Jag minns när vi skulle skriva våran fantasyberättelse, var det verkligen så länge sedan? På den tiden gick jag iallafall runt med ett hår hemskt tupperat och jag använde mig att mina kära gråa jeans och svarta Tokio Hotel t-shirts. Jag måste säga att jag saknar den tiden lite, det måste ha varit så.. Fritt då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0