Bad och skoldag

Åh vilken tråkig skoldag jag haft, haha. Matte först, vi fick tillbaka en hög med gamla prov (okej gamla och gamla, från den här terminen) och fortsatte jobba. Än så länge är kapitlet jätteenkelt men det är väl bara för att det ska kunna bli svårt senare, i röda kursen.
Vi hade svenska sen och läste först i en halvtimma innan vi fortsatte jobba med rättstavning. Blev klar med det första häftet och fick då ett nytt, nästan likadant. Roligt..
Efter lunch var det dags att dra till eriksdalsbadet och vi fick en åkremsa av skolan att åka med. Det gick bra och vi kom dit som vi skulle, även fast busschaffören kastade av oss lite för tidigt, haha.
Vi fick börja med att simma fyra längder (två hundra meter?) och sedan skulle vi träna livräddning. Man skulle ta upp en docka (som vägde som en människa, typ) från botten av bassängen och simma med den en viss sträcka. Jag gjorde inte det för jag kan inte dyka, hehe. Alltså kunde jag inte få upp dockan från botten. Vi hade "vanlig" livräddning med boj också och det gick väl okej, jag dränkte inte sanna iallafall.
När vi skulle åka hem fick vi hjälp med var vi skulle gå på bussen, och tur var det för annars skulle vi gått fel. Vi missade tre/fyra bussar innan vi hittade en vi kunde ta och ja.. Vi hade kunnat ta de andra också, haha. Sedan tog vi pendeln från södra station hem. När vi åkte dit var vi tre personer men vi var bara två när vi åkte hem, och tur var det för annars hade inte remsan räckt! Dåligt av skolan att inte tänka på det..
Vi gick tillbaka till skolan och hämtade våra saker och ja.. Nu sitter jag här ^^


Bild från en ponnycup i dressyr förra året, på fina Silver med en jättebra ryttare ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0