Bara för att jag älskar dig

Jag red underbaraste idag. Fan asså, usch vad underbart det var. Jag kan inte beskriva eller förklara hur jävla underbart det är. Hon är helt otroligt, lilla söta tjejen.
Vi började och rida fram lite, gjorde lite volter och tempväxlingar. Sedan började vi med dagens tema, jockeyläder. Vi fick korta lädrerna sex hål och sedan ha så hela lektionen. Vi började med att först värma upp lite genom att stå i lätt sits och ha armarna rätt ut (alltså inga tyglar), och det är väl rätt lätt när man har vanliga läder men när man har jockey och ska luta sig mycket framåt så känns det rätt kul, även fast det inte är svårt, haha. Vi gjorde det iallafall i trav och Silver travade glatt på i ett lagom tempo, haha ^^
Vi fick göra lite serpentiner i lätt sits också i våra korta små läder, dock fick vi ha tydlarna nu. Inte för att de behövdes, använde mig bara av vikten. Fram med höften, ner med hälen och hon lyssnar alltid så fint, den lilla underbaringen.
Vi galopperade såhär också och finaste tyckte att det var så himla kul. Lät henne springa på lite snabbare än vad som är vanligt, det var så kul när hon blev så glad. Andra galoppen var hon så snabb, ville bara springa snabbare och snabbare. Det var bara att följa med då, i hennes underbara tempo, uppe i lätt sits och låta henne ha kul. För jag hade också kul, underbart kul.
Även fast vi hade korta läder och inte red en vanlig dressyrlektion så visade hon vad hon kunde och gick fint och bra. Inte i sjävla övningarna då, när vi red utan tyglar eller i galoppen, men mellan övningarna. Ävan fast jag hade så korta läder att allt kändes skumt så svarade hon så bra på allt, jobbade på i en fin form och verkade så glad. Visst, en vanlig lektion går hon i form mycket mer än nu, men att hon bara gick som hon gjorde nu kändes underbart. Underbart på min lilla underbaring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0