Dillon

Jag red lilla Dillon idag och vi hade markarbete. Inget komplicerat utan bara två bomserien och en ensam bom på medellinjen och så skulle man rida lite volter och så. Första gången red jag fel väg (dåligt minne nummer ett, hehe) så då gick det ju som det gick, men sedan gick det bättre. Vi red så några gånger och sedan la vi till en upphöjd bom och lite galopp. Under tiden travade vi och skrittade på fyrkanten när det inte var ens tid att rida banan. Sjävla banan gick väl okej och det gjorde väl resten också, dock har jag inte ridit honom på något år så jag vet ju inte var hans knappar sitter. På fyrkanten gick han iallafall lite snyggare och så, och det får väl räcka.
Jag skulle ha ridit Silver idag men jag fick byta, som vanligt. Jag stod alltså uppskriven på Silver först men.. Det var någon som inte kom och Silver behövde gå en annan lektion. Det var inte Lotta som bytte häst utan en annan ridlärare, Carro, och hon gav mig Dillon för att gottgöra mig för att hon snodde Silver, de flesta tycker att Dillon är finast i stallet. Synd bara att inte jag gör det.


Kommentarer
Postat av: Emilie

Dillon, den underbaraste ♥

2010-11-20 @ 22:14:42
URL: http://emiliekarlman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0