Sista veckan på Bandit

Idag red jag tjockisfjoringen Bandit för sista gången. Vi red skänkelvikningar på långsidan men först värmde vi upp lite i alla gångarter och red lite på volterna. Det gick sådär för mig idag, bättre än förra veckan ^^ Skänkelvikningarna blev rätt okej tror jag, han flyttade för skänkeln och lyssnade på mig, dock blev den lilla tjockisen trött, haha. Kommer inte på så mycket mer att säga, haha. Vi red för Malin idag för lotta var bortrest och hon sa att det såg jättebra ut och att det var jättebra ridet men att jag måste tänka lite på mina fötter. Det är något jag verkligen kämpar med men Lotta påpekar aldrig det och mitt minne är dåligt, hehe.
Iallafall, jag är nöjd med lektionen (läs det Amanda, du som säger att jag aldrig är nöjd). Att vara nöjd betyder inte att det behöver ha gått bra utan mer att.. Det var roligt och det kändes bra. Ja, jag vet att han inte går som någon dressyrstjärna (hahahaha, lååångt ifrån) men.. Jag känner mig endå rätt nöjd ^^ Inte för att det gick så bra men för.. Äsch, det går inte att förklara, jag hoppas ni förstår!



Edit: Om ni vill höra mer om hur vi red så kan ni gå in på amandas blogg där hon tillochmed gjort en bild, haha. Måste dock tillägga att hon skrev att "Man skulle göra det på långsidan, men inte hela, t.ex att man gjorde några steg vid K och några vid H." men jag gjorde hela långsidan, haha ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0