Torsdag

När jag kom till stallet skötte jag om sötaste lilla hästen tills hon var ren och fin. Dock var jag tvungen att ta några pauser för att fånga in Trozina, hon rymde tre gånger inom loppet av en kvart, haha. Nu har hon fått halsring iallafall så då tar det roliga slut.
Silver var på bra humör och lika underbar som alltid. Ryttaren var sen så jag hann hålla på med henne i straxt under en timma och vi hade det mys-mys. När ryttaren gått ut med henne tvättade jag spiltan och fixade innan madde kom. Hon red Conquest och det gick bra. Aqua fick dock ett ryck och kastade av sin unge så jag fick springa och hämta en longeringslina så att Ida kunde longera henne lite, efter det skötte hon sig (nästan, haha).
Efter lektionen så hjälpte jag till lite med hästarna, gosade lite med Silver och borstade rent hennes benskydd, sedan kom mamma och jag var tvungen att åka hem.



Nu har jag precis ätit middag, äggmacka och o'boy ^^ Jag planerar att (inte) plugga ikväll, duscha och sedan se på tv. Jag vet inte riktigt hur dte blir med själva pluggdelen, hehe. Om jag är.. Som jag är så skjuter jag nog upp det så långt det går, haha ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0