Stockholm International Horse Show

Det var en bra show i globen igår, även fast jag var himla trött mot slutet, haha. Inledningen var som den brukar vara, olika hästar som är här och andra där och haha, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Shettisarna var ju kameler och det var inte svårt att se vilka som var Servus och Daim. Servus för att han helt enkelt ser speciell ut (han var pigg, haha) och Daim för att den stackarn hamnade efter så mycket. Han hamnade verkligen efter mycket här, kunde inte hänga på Servus, och han tappade sin puckel. Haha.

Jag minns inte allt i ordning med det var två internationella hoppningar, stjänstaffeten och ett nummer med kameler! De hade som en kadrilj med en kamel och en häst men det var kamelen alla kollade på, haha. Den gjorde galoppombytem (i varje steg!), skänkelvikningar, buga och en massa mer saker. Den var så himla ful att den blev söt, haha. Det var totalt tre kameler med i showen men bara en som gjorde "dressyren". En blev körd också, haha.

Hmm.. Jag minns inte riktigt vad det mer var. En clinic med Anky van Grunsven där hon pratade/visade reining, lite mer show (här hamnade Daim efter ännu mer, verkligen jättemycket, haha) och sedan vet jag inte om det var så mycket mer.

 

Jag försökte fota lite men jag gav snabbt upp då bilderna blev så suddiga. Här är några bilder iallafall ^^

 

 


 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0