En snötäckt värld

Och gud vad mycket snö det är! Det bara snöar och snöar, totalt öser ner, och det är jättemycket på marken ^^ Det är jättemysigt, verkligen totalt underbart, även fast jag var lite skeptisk imorse.
Iallafall, till skoldagen. Först var det matteprov. Det var, för mig, inte lätt. De första talen var helt utan problem men sedan kom ett tal med en kaviar tub som jag inte kunde och usch, haha. Jag höll på med det talet jättelänge men det gav utdelning! Även fast jag var säkert på att få max g så fick jag tillbaka provet med ett 20/20 på det. Totalt har jag alltså haft alla rätt (40/40) på den här delens prov, jättekul! Jag trodde verkligen inte det och blev glatt förvånad.
Sedan hade vi svenska och vi jobbade mer med ordkunskap, jättetråkigt.

Efter lunch påbörjade vi nytt tema i engelskan. Vi ska jobba om ett land som har engelska som officiellt språk. Jag valde landet "Nauru", något jag aldrig har hört talas om förut. Det finns tydligen bara straxt över 10000 invånare och landets area är bara 21 kvadratkilometer.
Vi hade gymnastik sedan och skulle dans, jag var dock inte med pga min förkylning och det är jag glad över, dans är inte min grejj, haha.

Vi hade läshalvtimme sist men vi fick sluta innan lektionen började och jag och Sanna hade det kul ute i snön en stund tills det blev för kallt, haha. Sedan träffade jag på Adelina och hade sälskap med henne en bit på vägen, alltid kul att ha någon att prata med ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0