Världens finaste, som alltid och för alltid

Idag red jag världens finaste häst och det var underbart, som vanligt. Vi hoppade och hade vikarie, Malin. Vi hoppade de itne så mycket, eller igentligen gjorde vi det, men det var kul ändå. Vi red fram i alla gångarter på volter och fyrkant och världens finaste var jättefin. Sedan hoppade vi fram på en volt med tre galoppbommar, den i mitten var upphöjd. Jag tycker att de låg lite konstigt, man (jag) kunde inte riktigt komma på ett voltspår om jag gick på rätt ställa för Silver's stegläng. Jag fick inte hoppa fram så många gånger för hon hade gått två lektioner innan och var lite svettig. Vi hoppade i två grupper och de som inte hoppade skrittade på en volt på ett annat ställe. Hon var såååååå fin (säger frida utan att överdriva). Världens finaste häst, verkligen.
Sedan hoppade vi lite andra hinder, som snett igenom fast inte riktigt och på olika ställen. Hon tyckte att det var superkul och det kan man väl säga att jag också tyckte. Hoppade med världens glädje och kanske en aning fort ibland men när jag tog tillbaka henne efter hindret så lyssnade hon super och gick finfint igen. Lalala, vi hoppade några gånger och hon behöll sin hoppglädje och hade superkul. Hon var också lika fin hela tiden och när vi skrittade där uppe på volten gick hon så fint ^^ Sedan höjdes hindrerna lite och jag tror att de landade på 70cm och åh vad kul vi hade, haha. Hon riktigt flög över hindrerna, världens finaste häst. Pigg som attans och glad till tusen. Ändå lyssnade hon så bra mellan hindrerna och hade inget emot att jobba på i något varv.
Vi fick trava av dem sedan och hon behöll sin finhet även fast hon var genomsvettig. Skrittade henne med långa tyglar rätt länge vilket hon hade gjort sig förtjänt av, den söta lilla bästa ponnyn ^^
Lyckos mig som fick den finaste, duktigaste och underbaraste ponnyn ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0